Co jeść podczas kwarantanny?
 Wellness

Co jeść podczas kwarantanny?

26 kwietnia, 2020
Samoizolacja – w 100% przypadków oznacza zmniejszenie aktywności fizycznej. I nie chodzi tylko o zamknięcie wszystkich siłowni i centrów fitness. Wszystkie nasze pozornie minimalne ruchy w ciągu dnia roboczego: wędrówki z kolegami na lunch, spacery z rodziną i przyjaciółmi w weekendy – zapewniają dodatkowe obciążenie mięśni. Ponieważ ten rodzaj aktywności jest teraz nieobecny, powinnaś dokładnie zaplanować swoją dietę, aby nie skończyć kwarantanny z kilkoma dodatkowymi kilogramami. Podpowiadamy, na które produkty warto zwrócić uwagę, które należy wyrzucić i dlaczego kieliszek wina z koleżankami online nie jest dobrym pomysłem.

Kluczowe rekomendacje: co jeść podczas kwarantanny

Więcej białka

Jedzenie białkowe jest dobre, ponieważ jest powoli trawione i zapewnia uczucie sytości przez długi czas. Co oznacza, że zwalnia cię z ciągłej potrzeby podjadania. Ponadto białko wzmacnia układ odpornościowy, pomaga utrzymać masę mięśniową przy braku (lub mniej intensywności) treningu i zmniejsza ryzyko przyrostu masy ciała. Podstawą diety są pokarmy białkowe, takie jak drób, biała ryba i jaja. Zwolennicy diety warzywnej powinni zwracać uwagę na komosę ryżową, fasolę, soczewicę i nasiona sezamu – mistrzów w zawartości białka roślinnego.
Sprawdź dekoracje w naszym sklepie

Więcej błonnika

Podobnie jak w przypadku białka, pokarmy bogate w błonnik są trawione przez długi czas, co niweluje uczucie głodu przez długi czas. Błonnik oczyszcza organizm z toksyn i zapewnia zapobieganie chorobom żołądkowo-jelitowym. Skarbnica błonnika to przede wszystkim warzywa. Upewnij się, że w diecie jest ich naprawdę dużo. Zrób sałatki ze świeżych warzyw, ugotuj parę brokułów i kalafiora, bakłażana i cukinię podsmaż na suchej patelni. Samoizolacja jest doskonałym powodem do urozmaicenia diety i wypróbowania nowych przepisów.

PRZYDA CI SIĘ W KUCHNI:

Nie pij alkoholu

Ponieważ każdy z nas ma izolację, zarówno bary internetowe, jak i prywatne wideokonferencje z przyjaciółmi zyskały ogromną popularność. Dzielimy się wiadomościami na temat izolacji popijając wino z kieliszka. Ta praktyka może wydawać się przyjemna, ale opinia ekspertów w tym zakresie jest dokładnie odwrotna. Po pierwsze, alkohol oznacza dodatkowe kalorie, co jest znacznie trudniejsze do spalenia, gdy jesteś stale w domu. Po drugie, wbrew powszechnemu przekonaniu, że alkohol pomaga się uspokoić, napoje zawierające alkohol powodują specyficzną reakcję układu nerwowego, mogą zwiększać niepokój i powodować depresję. Po trzecie, liczne badania potwierdziły, że alkohol odgrywa ważną rolę w obniżaniu odporności (i kto jej teraz potrzebuje?). Wieczorem podczas rozmowy wideo ze znajomymi przygotuj kubek z herbatą ziołową, a butelki wina doskonale zastąpią hantle do domowych treningów.

Uważaj na cukier i sól

Sól i cukier są oczywiście potrzebne naszemu organizmowi, ale w ściśle określonych ilościach. Ich nadmiar powoduje obrzęki, prowadzi do przyrostu masy ciała i może wywoływać rozwój chorób przewlekłych. W warunkach ograniczonej aktywności szczególnie ważne jest monitorowanie ilości spożywanej soli i cukru. Staraj się minimalizować ilość soli, nie nadużywaj przetworzonej żywności i konserw oraz ściśle ograniczaj ilość słodyczy. Natychmiast zrób sobie przyzwolenie na dwie kostki czekolady dziennie lub kawałek ciasta z dostawy ulubionej restauracji raz w tygodniu. Kwarantanna zakończy się wcześniej czy później i chcemy być w dobrej formie.

Z czego powinna składać się twoja dieta?

Warzywa. Im więcej, tym lepiej. Świeże zioła, papryka, dynia, brokuły, kalafior i wiele, wiele innych. Wybierz ulubione i gotuj różnorodne potrawy.
Białko. Drób, chuda wołowina, ryby, komosa ryżowa, fasola i soczewica. Pokarm białkowy nie tylko zaspokaja głód, zapobiegając przejadaniu się, ale także wzmacnia układ odpornościowy i pomaga utrzymać formę.
Zdrowe tłuszcze. Tłuste ryby, oleje roślinne, orzechy, nasiona i awokado. Tworzą naturalną tarczę, która chroni komórki przed uszkodzeniem i wzmacniają układ odpornościowy.
Płyny. 2 litry wody dziennie i herbaty ziołowe. Lepiej zrobić sobie przerwę od kofeiny.
Wolne węglowodany. Niech żyją ziarna! Oprócz głównego ziarna kwarantanny – gryki, dodaj do jadłospisu: pszenicę, owies, bulgur, komosę ryżową. Wybierz swoją ulubioną.

Inne posty: