Zapachy z nutą owocowo – kwiatową
21 lipca, 2009Każda premiera nowego zapachu, to dla perfumiarskich tuzów wielkie wydarzenie.
Tu trudniej niż w przypadku kreacji odzieżowych o objawienie, nowatorstwo i sezonowy hit. Nawet największe firmy wypuszczają na rynek jeden – góra dwa – nowe zapachy kwartalnie.
Co ciekawe, w tym sezonie niemal wszystkie nowości pachną owocowo, choć jedne wzbogacone są nutą kwiatową, drugie zaś – delikatnie orientalną.
Bez ograniczeń wiekowych
Firma Givenchy w sezonie wiosennym lansuje Absolutely Irresistible – wodę perfumowaną, kwiatowo-owocową, o woni róży, jaśminu, mandarynki i paczuli. Pachnidło (30 ml – 236 zł, 50 ml – 338 zł, 175 ml – 412 zł) ma charakter uniwersalny, bez względu na porę dnia i wiek. Podobnie jest z wodą perfumowaną Moschino Glamour (30 ml – 180 zł, 50 ml – 295 zł). Ten ciepły, owocowo-orientalny zapach (czarna porzeczka, ambra) nie jest przypisany do wieku. Lepiej sprawdza się wieczorem.
Dla młodych marzycielek i nie tylko
Estee Lauder rzucił na rynek wodę perfumowaną Pour White Linen (30 ml – 150 zł) o świeżym, owocowym, delikatnym, dziennym zapachu. Również dla młodych pań przeznaczona jest woda perfumowana Miss Dior Cherie o woni owocowej wiśni i mandarynki (50 ml – 268 zł, 100 ml – 390 zł).
Do młodych kobiet adresowana jest też woda perfumowana Euphoria Spring Temptetion Calvina Kleina. Ma odświeżający, orzeźwiający, owocowy, typowo dzienny zapach (30 ml – 169 zł, 50 ml – 249 zł, 100 ml – 325 zł). Firma Donna Karan New York lansuje w tym sezonie wodę perfumowaną Be Delicious o owocowej, świeżej, sportowej woni zielonego jabłuszka (30 ml – 147 zł, 50 ml – 194 zł, 100 ml – 299 zł).
Dla klienteli przed trzydziestką przeznaczona jest także woda toaletowa Elle Yves Saint Laurenta, o świeżym, owocowo-kwiatowym zapachu mandarynki, frezji, piżma (30 ml – 194 zł, 50 ml – 262 zł, 90 ml – 359 zł).
Na dojrzałą nutę
Yves Saint Laurent zadbał też o dojrzalszą klientelę. Wypuścił na rynek dojrzalszą wersję wody perfumowanej Elle o ciepłej, zmysłowej, wskazanej na wieczór, intensywnej woni róży, paczuli, porzeczki z drewno ambrową nutą, różniącą się od "młodzieżowej" jedynie kolorem opakowania (30 ml – 285 zł, 50 ml – 210 zł).
Podobny charakter ma eliksir wody perfumowanej Ralpha Laurena o zapachu kwiatowo-szyprowym (50 ml – 250 zł), a także woda toaletowa Magnifique marki Lancome, ciepła, słodka, kwiatowo-orientalna, z szafranem i różą w tle (30 ml – 165 zł, 50 ml – 260 zł).
Pachnidła o przedłużonej świeżości
Na przełomie 2008 i 2009 r. wielkie firmy perfumiarskie rzuciły na rynek kilka zapachów, które ciągle jeszcze mają status nowości. To kwiatowo-owocowa, przeznaczona na wieczór dla kobiet dojrzałych, woda toaletowa Madame Gaultier (50 ml – 305 zł, 100 ml – 480 zł), oraz kwiatowo-orientalna woda perfumowana B niezwykle markowej, "jubilerskiej", firmy Boucheron, z owocami i białym piżmem w tle, przeznaczona na wieczór (50 ml – 275 zł, 100 ml – 375 zł).
Dla dynamicznych 30-latek
Wodę perfumowaną "Emporio Diamonds" Armani zaprezentował na przełomie roku. Jest to intensywniejsza wersja znanego już pod tą nazwą zapachu. Ma ciepłą tonację, bardziej wieczorową (30 ml 195 zł, 50 ml – 290 zł, 100 ml – 330 zł).
Podobną w charakterze wodą perfumowaną przedstawił kilka miesięcy temu Calvin Klein – Secret Obsession. Ma otulającą, zmysłową, orientalno-owocową woń i przeznaczona jest raczej na wieczorowe okazje (30 ml 159 zł, 50 ml – 229 zł).
Mimo orientalnego zapachu woda perfumowana Notorious Ralpha Laurena z przełomu roku może być używana także na dzień (30 ml – 199 zł, 75 ml – 285 zł, 75 ml – 380 zł)
Guerlain z kolei kusi młode kobiety wodą toaletową Insolence o świeżej, kwiatowo-lodowej woni z nutką goryczki (50 ml – 259 zł), lub jej mocniejszą wersją – wodą perfumowaną o tej samej nazwie w czarnym opakowaniu (30 ml – 279 zł, 50 ml – 368 zł, 199 ml – 533 zł).
23.04.2009
Foto:istockphoto.com