Inspirander

Strona główna / Uroda / Wstydzę się chodzić do fitness klubu

Wstydzę się chodzić do fitness klubu
 Uroda

Wstydzę się chodzić do fitness klubu

30 lipca, 2009

Chciałabyś zapisać się na aerobik lub chodzić na siłownię, ale masz nadwagę i mało jędrne ciało. Zapomnij o wstydzie!

Nie lubisz na siebie patrzeć w lustrze a co dopiero stanąć w obcisłym ubranku przed obcymi kobietami i męzczyznami?

Twoje ruchy wprawiają cię w zakłopotanie?  Boisz się, że twoje okrągłe kształty i kiepska kondycja staną się powodem do kpin stałych bywalców siłowni i sali do zajęć grupowych?

Stop! Czas zmienić swoje myślenie.

Tu wszyscy są równi

Jeśli planujesz zapisać się do fitness klubu, to już pierwszy krok w dobrą stronę masz za sobą! Nie zwlekaj i zrób go. Pozbądź się wszelkich obaw, bo siłownia i sala do aerobiku to miejsce dla ludzi, którzy chcą zadbać o siebie, poprawić swoją kondycję i wygląd.

Wbrew powszechnej opinii członkowie klubu fitness nie wyglądają jak modelki i modele z okładek kolorowych pism. To w większości kobiety i mężczyźni tak jak ty walczący ze swoimi słabościami, odchudzający się, ujędrniający swoje ciała i pracujący nad siłą i sprawnością mięśni.

Często mają nadwagę, zbyt wątłą budowę ciała, słabą kondycję, wystające brzuchy i grube uda. Nie wszyscy są też młodzi. Przychodzą ćwiczyć, a nie śmiać się z innych.

Oczywiście w każdym klubie znajdą się osoby, które przychodzą tam tylko po to by się pokazać i zabłysnąć zgrabnym ciałem, a nie po to by trenować.

Jednak to oni zwykle są powodem kpiących uśmieszków, a nie ci, którzy uczciwie ćwiczą i wylewają z siebie siódme poty. Dlatego przestań się siebie wstydzić i z podniesionym czołem ruszaj do fitness klubu.

Rozpoczęcie regularnych treningów powinno być powodem do dumy, a nie przyczyną zakłopotania.

Pierwszy raz zawsze jest trudny

Ale może by też i przyjemny.Wystarczy, że zastosujesz się do tych prostych rad.

1. Włóż strój, w którym czujesz się komfortowo. Nie musisz wkładać obcisłego topu i krótkich spodni. Wałeczki tłuszczu ukryj pod luźniejszą odzieżą – T-shirtem i szerszymi spodniami.

2. W siłowni zgłoś się do instruktora, który pomoże ci dobrać odpowiednie ćwiczenia i nauczy korzystać ze sprzętu. To jego obowiązek, a nie przysługa o którą powinnaś go prosić.

3. Przed zajęciami aerobiku uprzedź instruktorkę, że dawno nie ćwiczyłaś i powiedz jej o swoich ewentualnych dolegliwościach. Z pewnością życzliwie zwróci na ciebie szczególną uwagę lub doradzi jaki rodzaj zajęć będzie dla ciebie najkorzystniejszy.

4. Zabierz ze sobą mały ręcznik, którym będziesz mogła wycierać spocone czoło, kark i ręce. Osoby z nadwagą obficie się pocą, a kapiący z nich pot bywa przyczyną zakłopotania.

Ćwicz gdzie się tylko da

Jeśli mimo wszystko nadal masz opory przed „wyjściem do ludzi", zacznij ćwiczyć w domu lub na świeżym powietrzu.  W ten sposób też można skutecznie schudnąć i poprawić swoją prezencję.

Gdy osiągniesz wygląd, którego nie będziesz się już tak bardzo wstydzić, niezwłocznie zapisz się do fitness klubu.

Tam jest więcej maszyn siłowych i propozycji ćwiczeń kardio, które pomogą ci szybciej osiągnąć wymarzoną sylwetkę i zdrowotne cele, jakie sobie stawiasz.

23.04.2009

Foto:istockphoto.com

Inne Artykuły: