Inspirander

Strona główna / Styl życia / Kultura / Czym tak naprawdę jest aplikacja POKEMON GO?

Czym tak naprawdę jest aplikacja POKEMON GO?
 Kultura,

Czym tak naprawdę jest aplikacja POKEMON GO?

20 sierpnia, 2016

Pokemon Go, najpopularniejsza aplikacja mobilna, która pomaga rozwijać lokalne przedsiębiorstwa. Pokemon Go zaledwie kilka miesięcy od rozpoczęcia swojej działalności stała się najpopularniejszą aplikacją na całym świecie. Wygrywa we wszystkich rankingach ilości pobrań, a liczba jej użytkowników stale rośnie. Już zdążyła uplasować się wyżej niż Tinder czy Snapchat.

Twórcy popularnej gry stworzyli niespotykane dotąd połączenie świata wirtualnego z otaczającą rzeczywistością. Pokemon Go angażuje swoich użytkowników w świat realny, zmuszając ich do ciągłego ruchu, za który otrzymują punkty i rozwijają swoje umiejętności. Trenerzy kultowych istot poruszają się po swoich miastach, które zostały odwzorowane w grze w skali 1:1, dzięki użyciu Google Maps, funkcji lokalizacji i miejskich kamer.

Jak czerpią z tego zysk i zwiększają atrakcyjność swojego biznesu lokalne sklepy, pizzerie, restauracje, małe kina czy nawet siłownie? Nic prostszego. Pokemon Go stwarza ogromne możliwości dla małych lokalnych biznesów. Po pierwsze, na mapach gry zaznaczone są punkty PokeStops, w których użytkownicy mogą zdobywać niezbędne w grze akcesoria i dodatki, lub punkty Gym, czyli miejsca treningu Pokemonów. Jeżeli znajdują się w pobliżu niewielkich przedsiębiorstw, na pewno generują większy ruch i przepływ nowych klientów.

Co więcej, kolejnym ułatwieniem są tworzące się wokół kultowej aplikacji niewielkie grupy i lokalne społeczności. Zapaleni gracze jednoczą się w sieci i w rzeczywistości, a tłumnie zgromadzeni poszukiwacze poznają się i zawierają znajomości na kolejnych przystankach polowania. Przedsiębiorcy doskonale wykorzystują panującą atmosferę fanowskich społeczności i elementy grywalizacji. Często obserwujemy jak nasze ulubione puby czy niewielkie restauracje angażują się w grę zamieszczając w mediach społecznościowych informacje i nowinki o pokemonowym świecie, bądź zdjęcia zdobytych istot. Zdobywają w ten sposób konsumentów tworząc aurę miejsca przyjaznego pokemonowym maniakom i fanom gry.

Poza ściągającymi trenerów punktami postojowymi na trasie i elementami społecznościowej manipulacji, często niewielkie lokalne biznesy stosują tzw. wabiki, dostępne w pokemonowym sklepie. To zwiększa szanse na pojawienie się interesujących Pokemonów właśnie w określonym miejscu. Wielu przedsiębiorców korzysta z takich przywilejów płacąc abonament aplikacji za umieszczanie w swojej lokalizacji rzadkich i niespotykanych Pokemonów. Zwiększenie ruchu w obrębie ich lokalizacji i uatrakcyjnienie miejsca na Pokemonowej mapie to prawdziwa żyła złota, za którą warto zapłacić nawet wysoki abonament, który zwróci się kilkukrotnie i z dużą nawiązką.

Opracowanie: Maja Nowakowska

Sprawdź również:

Kultowe i szokujące stylizacje Madonny

10 brazylijskich filmów, które warto zobaczyć

15 pomysłów na wakacje bez wydawania pieniędzy

 

0 0 votes
Article Rating

Inne Artykuły: