Casablancas – film o mężczyźnie, który kochał kobiety
4 lipca, 2016Film o Johnie Casblancas – ojcu sukcesu największych twarzy światowego modelingu właśnie wszedł na Paryskie ekrany kinowe. Casablancas – l’homme qui aimait les femmes – tytuł oryginalny francuskiego filmu
John Casablancas założyciel paryskiej agencji Elite Model Managment przez 30 lat swojej niesłabnącej kariery stworzył największe ikony celebryckiego świata fashion.
Casablancas uznany za twórcę zjawiska supermodels od lat 70. sukcesywnie rozwijał swój projekt biznesowy, który polegał na wprowadzeniu modelek w świat popkultury. Kreował najciekawsze wizerunki, i wprowadzał ikony wybiegu w masowe media, kolorowe gazety i świat wielkich gwiazd. Jego sposób na reklamę polegał przede wszystkim na opowiedzeniu pewnej historii i nadaniu modelkom osobowości medialnej.
Dzięki niemu najpiękniejsze kobiety świata mody wkraczały z impetem w świadomość masowego odbiorcy, przestały być anonimowymi wieszakami na etykietki projektantów, ale ambasadorkami największych i najznamienitszych domów mody na całym świecie.
Stały się ikonami nie tylko ekskluzywnych marek. Wszyscy pamiętamy pierwsze reklamy w latach 80. z udziałem modelek. Warto przypomnieć sobie oldschoolowe spoty telewizyjne Pepsi z lat 90. z udziałem Cindy Crawford i Claudii Schiffer.
Pierwsza czarnoskóra modelka Naomi Campbell, czy najbardziej znana i obecna w mediach do dzisiaj Kate Moss, swoją pozycję także zawdzięczają Casablancasowi, a ich nazwiska na stałe wrosły w popkulturę dzięki niekonwencjonalnym metodom promocji największego agenta w historii.
Film w reżyserii polskiego twórcy Huberta Woronieckiego, który wypłynął z łódzkiej filmówki, przedstawia kontrowersyjne życie Casablancasa w świecie przepychu i rodzącej rewolucji jaką zapoczątkował w świecie mody.
W pełnometrażowym dokumencie kinowym, który powstał głównie z materiałów found footage możemy obserwować całe tło wielkich wydarzeń jakie rozgrywały się w ostatnim trzydziestoleciu. Jak zdobywały sławę najbardziej znane twarze i jak rozwijały się największe domy mody. Obserwujemy na ekranie nie tylko niezwykle ciekawą biografię, ale przede wszystkim świetnie opowiedzianą i ciekawą historię mody. Biznes nabrał wyjątkowego tempa rozwoju właśnie w latach 70. kiedy to rodziły się wizerunki najlepszych modelek w aurze licznych skandali i kontrowersji towarzyszących najpiękniejszym kobietom świata i ich medialnemu ojcu Casablancasowi.
Film Woronieckiego to doskonała dokumentacja inspirujących projektów sprzed lat i zmian jakie stopniowo dokonywały się w biznesie fashion. Dokument wszedł na ekrany tuż przed pokazami Haute Couture jako celebracja wieloletniej tradycji i wciąż rozwijających się trendów.
Opracowanie: Maja Nowakowska
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:
Gdynia Design Days już niebawemGdynia Design Days – punkt obowiązkowy na lipcowej mapie trójmiasta Od 1 do 10 lipca trójmiasto stanie się…
|
Absolutely Fabulous – premiera w PolsceFantastyczna kontynuacja kultowego sitcomu Absolutnie fantastyczne już w lipcu na ekranach kin Edina i Patsy z serialu 'Absolutnie fantastyczne’ debiutują na…
|
Film dokumentalny: Bill CunninghamBill Cuddington, ociec fotografii ulicznej. Historia ascetycznego artysty, człowieka – pustelnika, który całe życie spędził w niewielkim mieszkaniu z widokiem na Central Park,…
|