Brexit uderzy w rynek mody?
6 lipca, 201623 czerwca Europą wstrząsnęła informacja o kontrowersyjnej decyzji Brytyjczyków podjętej w referendum ogólnokrajowym. Większość obywateli Wysp opowiedziało się za Brexit, czyli opuszczeniem Unii Europejskiej. Do kampanii propagującej pozostanie we Wspólnocie przyłączyło się aktywnie wiele znanych twarzy ze świata mody. #Remain opanował media społecznościowe.
Natalie Massenet, prezes zarządu The British Fashion Council, na przykładzie swojej 10-o letniej córki, pisała o wpływie podjętej decyzji na przyszłe pokolenia. Vivienne Westwood zaprojektowała koszulki, które z przymrużeniem oka nawoływały młodych ludzi do aktywności w głosowaniu, a Alexa Chung umieściła na swoim oficjalnym profilu na Instagramie zdjęcie z demonstracji w Londynie dotyczącej powtórki referendum.
Głos narodu wybrzmiał, jednak nie wiadomo kiedy, w jaki sposób i na jakich warunkach decyzja o wyjściu z Unii zostanie wprowadzona w życie. Jaki wpływ decyzja Brytyjczyków będzie miała na poszczególne branże, w tym na rynek mody? Problematyczne mogą okazać się kwestie opłat celnych, które w dużej mierze wpłyną na koszty transakcji transgranicznych. Niepewność waluty stanie się problemem dla marek, które przywożą z Wielkiej Brytanii tkaniny oraz inne środki produkcji. Kolejnym problemem okażą się opłaty wizowe.Utrudniony eksport, problemy prawne, komplikacje w organizacji tak prestiżowego do tej pory fashion weeku w Londynie, czy słynne uczelnie modowe zamknięte jedynie dla Anglików…
Więcej o konsekwencjach, jakie Brexit spowoduje w świecie mody, przeczytaj na FashionBiznes.pl