Inspirander

Strona główna / Kuchnia / Dania z mięsa / Lekkie grillowanie

Lekkie grillowanie
 Dania z mięsa,

Lekkie grillowanie

28 kwietnia, 2017

Za oknem coraz cieplej. Sezon grillowy zbliża się wielkimi krokami. Zobacz nasze rady na grilla w wersji light. Nie martw się o nadprogramowe kilogramy!

Skup się na lekkich mięsach 

Lepszym wyborem będą filety z piersi kurczaka lub indyka, niż karkówka i boczek. Te pierwsze mają obniżoną ilość szkodliwych substancji, które powstają podczas grillowania. Zrezygnuj z kiełbasy, kaszanki i żeberek, a sięgnij po polędwiczki wieprzowe. 

Nie kupuj w sklepach gotowych mięs, wcześniej zamarynowanych

Przede wszystkim nie będziesz w stanie rozpoznać świeżości mięsa. Chemiczne dodatki i sztuczne aromaty nie pomogą w lekkim grillowaniu. Spokojnie sama przyprawisz mięso, weź podstawowe przyprawy jak pieprz i sól, ale też sięgnij po bazylię, oregano, tymianek. Nie zapomnij o czosnku! Zioła wzbogacą smak, nadadzą soczystości mięsom. 

Ryby to idealne danie na grilla w wersji light

Są lekkie i pyszne. Tu nie musisz się ograniczać. Szczególnie polecamy łososia, dorsza i pstrąga. Układaj je na tackach lub zawinięte w folię aluminiową. Natrzyj je wcześniej oliwą z oliwek i przyprawami. Do grillowania nie nadają się mrożone wcześniej ryby. 

Warzywa są wdzięcznym produktem do grillowania 

Przede wszystkim cechują się niskokalorycznością. Skrop delikatnie oliwą i dopraw ziołami cukinię, szparagi, paprykę, kukurydzę i bakłażana. Przypiekaj z każdej strony po kilka minut. 

Grillowane mięsa i ryby nie obejdą się bez pasujących do nich sosów 

Oczywiście domowe, w dietetycznej wersji! Zrezygnuj z majonezu i śmietany. Sięgaj po niskotłuszczowe jogurty, ocet balsamiczny i oliwę z oliwek. 

W napojach również zrób porządki! 

Rzadko kto może sobie wyobrazić grillowanie bez kalorycznego piwa i słodkich, gazowanych napoji. Wśród alkoholi wybierz różowe lub czerwone wino (poprawia trawienie). Postaw na stół dzbanek z niegazowaną wodą z plasterkami cytryny i listkami mięty.

Ruszaj się!

Potrawy nie będą gotowe w 5 minut. W oczekiwaniu na grilla pograj w piłkę albo badmintona. Odrobina ruchu na pewno wpłynie na Twoje samopoczucie.

Potrawy z grilla mogą być zdrowe i niskokaloryczne. Ciesz się smakołykami z rusztu, bez zaprzątania myśli o spożywanych kaloriach. Z naszymi radami będziesz czuć się lekko i zdrowo!

Zobacz również:

PANIEROWANE SKRZYDEŁKA

SEZON GRILLOWY

ZIEMNIAKI Z BIAŁYM SEREM


Opracowanie: Ilona Strzeszewska

Inne Artykuły: